Records i Poemes,.


A la Unió Soviètica totes les noies 
estaven bojament enamorades
del guapo de`n Marcello Mastroianni 
substituint per ell  la religió:
era L'Ulísses de les seves Troies,
els pares les renyaven endebades,
i el nòvio era el feble succedani de l'actor. 

Volien estudiar el seu idioma
als pisos comunals, on la misèria 
enemistava dues o tres famílies;
enmigs de crits, i plors i plats trencats, 
memoritzaven frases ---per un home
que mai coneixerien---amb la dèria 
d'anar al pais on creixen les buganvílies 
i es mengen espaguettis cargolats.

Per veure un film amb ell, planxaven sempre 
el seu millor vestit, dutxades tan 
rabiosament com si tinguessin lepra... 
Marcello es feia vell, seguia distant. 


Xènia Dyakonova (Donzelles de l'any 2000) Ed. Mediterrànea (2013)


Corria l'any 2013, un any certament literari per mi, ja que al temps que presentava "De Blanc setí" combinava presentacions arreu de "Donzelles de l'any 2000" em vaig enamorar d'aquest poema, i el recitava a cada presentació. En un pub de Tarragona, per tal de ser romàntics, van apagar els llums i no veia el text. vaig improvitsar alguna frase ( ho confesso) i les companyes poetes no podien parar de riure, en acabar em van dir:- hosti Sandra vols dir que no t'has inventat alguna cosa?- el cas es que quan van arribar les buganvilies a  la feina, vaig somriure, perqué cada cop que les veig em dic mentalment, 
A la Unió soviètica totes les noies.... 

Que premonitòria... 

 



 

Comentaris

Entrades populars