PASSES DISCRETES


Quanta activitat literària es cou dedins el papallones, tanta que no em dona temps abastir-la tota com jo voldria, per això dosificaré petites dosis de literatures imperdibles al llarg dels dies.
Avui he rebut una gran notícia, d’aquelles que et fan somriure plena de complicitat e imagino un sentiment pur de llibertat, com la nuesa sota l’aigua quan penso amb algú que ofereix la seva obra nua i pura, sense retocs ni recursos estilístics que al final la van allunyant del punt de partida. Avui he sabut de “passes discretes” i la veritat no em sembla un títol millor per una obra honesta que ens explica un univers íntim que es va acomplint a mida que avances la lectura. La sensació de nuesa sota l’aigua m’ha vingut just en pensar que Antoni Casals, amic i company de recitatges s’ha decidit a  oferir la seva poesia pura mitjançant bubook. Els romans van posar “titulus” als volums immensos que hi havia a les biblioteques amb una petita sinopsi per no haver de desembolicar un volum cilíndric d’increïbles dimensions, i és per això que penso que passes discretes son les que embolcallen a aquest poeta constant que ja he llegit en diverses ocasions i que sempre em produeix un silenci mental, una calma i una quietud que només poden aconseguir les persones generadores de mons.



Comentaris

Entrades populars