LA CENDRA DELS ANYS DE JÚLIA COSTA

Dissabte 22 de Gener es celebrà una de les diferents presentacions que han acompanyat la Júlia Costa i a la seva novel.la  La Cendra dels anys. Vaig arribar justa de temps, i em vaig dirigir directa a saludar la Júlia i d'un cop d'ull vaig advertir que la sala era plena.
Vaig asseure'm a la segona fila per casualitat al costat del sr. Jaume Comes, qui em va cridar a l'atenció perquè era immers en la novel.la. Vaig pensar que em sonava molt, i després de tres mirades de reüll, vaig deduir que seria escriptor.
El Sr. Ramon Font, editor d'editorial Acteon va fer la introducció parlant del moment editorial que vivim, i de les dificultats que s'afegeixen al fet de publicar en català, mentrestant i coincidint amb tot, jo anava llegint la sinopsi de la contraportada del llibre.
Na Júlia va fer una descripció entranyable del llibre, parlant de la visualització d'aquells persones que se t'escapen de la ment sense consentiment, introduint-nos en el llibre.
Després de saludar al sr. Jaume Comes, Júlia li demanà que llegís un fragment del principi, i clar es va fer fosc perquè la veu i la lectura ens va fer desconnectar del lloc i vam arribar plegats a Userda.
I aquí sí, que vaig descobrir de què em sonava.
A la senyora del costat, li vaig dir ben fluix, ja podrien fer la pel.licula no?, que el  Benet i Jornet deu estar cansat i vam riure.
Tot plegat amenitzat amb dues peces d'un dolç acompanya ment musical.
I després un debat força interessant sobre l'estat de la cultura, on malgrat algu apel.lava al moment extraordinari dels tres diaris que tenim en català, també es demanava que era el moment de lluitar per "Lexcel.lència en la literatura".
I el llibre ...
el tinc!



Comentaris

Publica un comentari a l'entrada

Vols deixar la teva empremta?

Entrades populars