EL TRASTER

 


imatge extreta de www.enjoy.argentina.org
Ja feia dies, que l'havia vista. El traster es una botiga d'antiguitats o d'articles de segona mà que hi ha al meu poble. El tracte comercial entre botiguer i client, es diferent as pobles, perquè també ho és el flixe de gent, que reben. 
Anàvem a comprar el pa, i l'he vist oberta, hem entrat tot dient:-venim a fer una ullada, i Marcel no toquis res-. 
Hi havien molts mobles antics, entre els quals ha destacat a la meva vista un preciós secreter d'estil colonial, càntirs, ampolletes de vidre, ràdios antigues,-que per cert, encara agafen la freqüència d'emissores internacionals, ho sé perquè el meu sogre en va rescatar una de la muntanya-. Dins les vitrines precioses bassetes de porcellana, i figueretes pastorals. 
Com sempre abstreta, no m'he adonat que tenia al botiguer a tocar, quan m'ha preguntat:
-t'agraden les antiguitats, que busques?-

jo, tenia ganes de dir-li que cerco una llàntia d'Al·ludí per demanar només un desig, saber com esta. Però al final, evidentment m'he controlat i li he respòs:

-Si, m'agraden tots els objectes que tenen al darrera una història-.

Si no pensés per escrit, no se'm hagués ocorregut aquesta resposta, però. Aleshores, m'ha dit:

-segur que ets col·leccionista-

-col·leccionista?, no, no, jo no col·lecciono res...-

-Doncs tens cara de col·leccionista-

I jo pensava que si, col·lecciono poemes i com la immensa majoria també moments.

Comentaris

  1. Les botigues d'antiquaris sempre tenen un encant especial. La de la foto sembla la de la meva germana, al Carrer Major de Tarragona, però la de la parenta és més gran i fonda i sembla la cova d'Alí Babà. N'hi tret moltes històries, moltíssimes, per als meus llibres.
    Això de les figueretes pastorals també m'ha agradat molt.
    Abraçada, Sandra,

    Olga X.

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Vols deixar la teva empremta?

Entrades populars