LITERATURA EN FEMENÍ



Pearl S.Buck.
Llegir un llibre d'aquesta autora als catorze anys, es, pràcticament com assaborir una rajola de xocolata Valor.
Vaig descobrir-la a aquesta edat.
Les tardes d'estiu eren més emocionants si gaudies de la fantàstica combinació del bri d'aire, l'ombra d'un cirerer i un llibre com PEONIA, que m'allunyava de l'escarbat Verd i el mecanoscrit del segon origen.
Perquè aquest el triava jo, i així m'endinsava en l'estil senzill i directe que em descobria la tradicionalitat xinesa amb combinació del glamour colonial Occidental.
Pearl Comfort Sydenstricker, fou una autora Prolífica que va néixer a Hillsboro a l'est de Virginia, la quarta filla de Absolom i Caroline. Ambdós missioners presbiterians destinats a la Xina on es van traslladar quan Pearl només tenia tres mesos d'edat.
Fou a més, la primera dona americana que va aconseguir el Nobel de literatura i el Pullitzer.

Comentaris

Entrades populars